ID: 100964
Omschrijving
wij gaan over op moderne kunst en deze schilderijen mogen weg tegen een redelijk bod.
de kenner weet waar het om gaat dus als je het niet weet .........het gaat hier om collector items. eerste helft 20e eeuw.
Twee fraaie kunstwerken, een beschildering op glas, met de hand gemaakt. Een sensuele vrouw die de fluit bespeeld in sensuele houding en de ander bespeelt de trommel. Je ziet een stuk van de bilnaad en is prachtig gemaakt. Het is ingelijst in een houten frame die zwaluwstaart is gezet. Heeft een koperen ophanghaak. Prachtige set
Afmetingen (hxbxd): 70 x 50 cm
Taxatiewaarde is 750 euro per stuk
vraagprijs 400 euro per stuk (gaan alleen als set weg)
Geschiedenis
Het achterglasschilderen is ontstaan in Italië in de 13e eeuw. De voorstellingen hadden vooral een duidelijk religieus karakter, zoals Bijbelse scènes of vereerde heiligen. Sinds de 17de eeuw komt het in veel landen voor. Vooral China is bekend vanwege de bijzondere verfijning en raffinement. Er bestaat een grote verscheidenheid aan voorstellingen (vaak religieus getint), uitvoering (ook goud- of zilverfolie werd gebruikt) en aan afmetingen. Achterglasschilderingen in de Chinese keizerlijke mausolea hebben een afbeelding met en zonder een gedicht van de keizer.
Afmetingen (hxbxd): 70 x 50 cm
de kenner weet waar het om gaat dus als je het niet weet .........het gaat hier om collector items. eerste helft 20e eeuw.
Twee fraaie kunstwerken, een beschildering op glas, met de hand gemaakt. Een sensuele vrouw die de fluit bespeeld in sensuele houding en de ander bespeelt de trommel. Je ziet een stuk van de bilnaad en is prachtig gemaakt. Het is ingelijst in een houten frame die zwaluwstaart is gezet. Heeft een koperen ophanghaak. Prachtige set
Afmetingen (hxbxd): 70 x 50 cm
Taxatiewaarde is 750 euro per stuk
vraagprijs 400 euro per stuk (gaan alleen als set weg)
Geschiedenis
Het achterglasschilderen is ontstaan in Italië in de 13e eeuw. De voorstellingen hadden vooral een duidelijk religieus karakter, zoals Bijbelse scènes of vereerde heiligen. Sinds de 17de eeuw komt het in veel landen voor. Vooral China is bekend vanwege de bijzondere verfijning en raffinement. Er bestaat een grote verscheidenheid aan voorstellingen (vaak religieus getint), uitvoering (ook goud- of zilverfolie werd gebruikt) en aan afmetingen. Achterglasschilderingen in de Chinese keizerlijke mausolea hebben een afbeelding met en zonder een gedicht van de keizer.
Afmetingen (hxbxd): 70 x 50 cm