DPF Roetfilter off Transporter T5 Meer vermogen/Minder verbr
€195,00
Omschrijving
VW T5 1.9 2.0 2.5 TDI roetfilter / dpf off incl. de/montage uitlaatdeel, modificatie roetfilter en softwaremodificatie (regeneratie stop en diagnoseneutraal) en incl. BTW (excl. btw 161,-).
Klaar terwijl u wacht.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op de gevraagde druk.
Problemen door een (gedeeltelijk) verstopt roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling vooral bij langdurig hoge snelheden
- Minder PK's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Brandstofverslindende regeneratieprocessen welke tot 12 minuten duren
- Turbo komt slecht op druk
- Terugkerende roetfilter kosten
- Hogere Co2 uitstoot door slecht presterende motor
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
- Vertraagde gasreactie
Softwaremodificatie:
In de afgelopen 12 jaar hebben wij een team van 9 medewerkers waaronder een software engineer en enkele 1e automonteurs ons gericht en gespecialiseerd in motormanagement software en mechanische tuning.
Het programma van uw auto wordt door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer gaat regenereren (extra diesel inspuiten) en de roetfilter gerelateerde fouten aangepast.
Een belangrijk aspect hierbij is dat bij onze roetfilter softwaremodificatie niet het gehele storingsgeheugen uitgeschakeld wordt, maar alleen de roetfilter specifieke storingscodes, zodat uw garage andere storingen gewoon kan uitlezen.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte actief en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
APK roetmeting:
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:
Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK roetmeting geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de APK emissienorm.
Voor een diesel uit bijvoorbeeld 2007 geldt dezelfde emissienorm als voor een diesel uit 1979.
Op de website van de overheid www.vwe.nl kan men na een kentekencheck zien dat een roetfilter eerst verplicht is vanaf bouwjaar 2011.
Tuning:
De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning. meerprijs respectievelijk 175,- stage 1 of 225,- euro voor stage 2. Alle genoemde bedragen zijn incl. BTW
Voorkom terugkerende roetfilter kosten en bespaar op uw brandstofverbruik!
Tunex-Automotive BV
Industrieterrein het Goor
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg
T: 0314-667360
www.tunex.nl
Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.
Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45 min.