ID: 5719
Advertentie ID: #5719 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
DPF / Roetfilter off Sprinter meer vermogen minder verbruik
€195,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Mercedes Sprinter roetfilter / dpf off incl. software modificatie, de/montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter.
Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over de 15%!.
Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 195,- incl. montage uitlaatdeel en BTW.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op zijn gevraagde druk.
Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turbo schade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- Minder Pk's / motorvermogen
- Hogere Co2 uitstoot vanwege slechter presterende motor
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op druk
- Terugkerende roetfilter kosten
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
Softwaremodificatie:
In de afgelopen 13 jaar hebben wij een team van 9 medewerkers waaronder een software engineer en enkele 1e automonteurs ons gespecialiseerd in motormanagement software en mechanische tuning.
Het programma van uw auto wordt door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer gaat regenereren (extra diesel inspuiten) en de roetfilter gerelateerde fouten aangepast.
Let op het aanpassen van de software van uw auto is specialistisch werk.
Een belangrijk aspect hierbij is dat bij onze roetfilter softwaremodificatie niet het gehele storingsgeheugen uitgeschakeld wordt, maar alleen de roetfilter specifieke storingscodes.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte actief en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
Doordat wij bij onze modificatie de katalysator actief laten blijft uw bus binnen euro 3 of euro 4 emissie norm.
APK roetmeting:
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:
Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK roetmeting geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de APK emissienorm.
Voor een diesel uit bijvoorbeeld 2007 geldt dezelfde APK emissienorm als voor een diesel uit 1979.
Op de website van de overheid www.vwe.nl kan men na een kentekencheck zien dat een roetfilter eerst verplicht is vanaf bouwjaar 2011.
Tuning:
De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning meerprijs respectievelijk 175 of 225 euro voor stage 2. Alle genoemde bedragen zijn incl. BTW
Haalt u zelf het roetfilter leeg dan verminderen wij het aankoopbedrag met 50 euro.
Tunex Automotive BV
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg
T: 0314-667360
www.tunex.nl
Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.
Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45 min
Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over de 15%!.
Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 195,- incl. montage uitlaatdeel en BTW.
Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.
Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.
Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op zijn gevraagde druk.
Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turbo schade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- Minder Pk's / motorvermogen
- Hogere Co2 uitstoot vanwege slechter presterende motor
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op druk
- Terugkerende roetfilter kosten
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
Softwaremodificatie:
In de afgelopen 13 jaar hebben wij een team van 9 medewerkers waaronder een software engineer en enkele 1e automonteurs ons gespecialiseerd in motormanagement software en mechanische tuning.
Het programma van uw auto wordt door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer gaat regenereren (extra diesel inspuiten) en de roetfilter gerelateerde fouten aangepast.
Let op het aanpassen van de software van uw auto is specialistisch werk.
Een belangrijk aspect hierbij is dat bij onze roetfilter softwaremodificatie niet het gehele storingsgeheugen uitgeschakeld wordt, maar alleen de roetfilter specifieke storingscodes.
Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte actief en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.
Doordat wij bij onze modificatie de katalysator actief laten blijft uw bus binnen euro 3 of euro 4 emissie norm.
APK roetmeting:
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:
Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK roetmeting geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de APK emissienorm.
Voor een diesel uit bijvoorbeeld 2007 geldt dezelfde APK emissienorm als voor een diesel uit 1979.
Op de website van de overheid www.vwe.nl kan men na een kentekencheck zien dat een roetfilter eerst verplicht is vanaf bouwjaar 2011.
Tuning:
De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning meerprijs respectievelijk 175 of 225 euro voor stage 2. Alle genoemde bedragen zijn incl. BTW
Haalt u zelf het roetfilter leeg dan verminderen wij het aankoopbedrag met 50 euro.
Tunex Automotive BV
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg
T: 0314-667360
www.tunex.nl
Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.
Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45 min