ID: 6931
Advertentie ID: #6931 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Roetfilter reiniging, door Universiteit ontwikkelt en getest
€195,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Brand het lampje van het roetfilter of heeft uw auto een hoger verbruik.
P
akt de motor vertraagd op
of heeft uw auto een
minder motorvermogen / pk's
als voorheen
,
dan is een
vol of bijna vol roetfilter regelmatig de veroorzaker hiervan, omdat de motor zijn uitlaatgassen niet meer voldoende kwijt kan.
Het roetfilter van een dieselmotor is een noodzakelijke toevoeging aan het uitlaatsysteem om de uitstoot milieuvriendelijk te behouden. Echter originele roetfilters zijn zeer kostbaar vanwege hun edelmetalen die nodig zijn voor een goede en langdurige werking. Het filter raakt na verloop van tijd door een hoeveelheid verreden kilometers verstopt met as en andere vervuilingen. Het filterelement is dan nog lang niet versleten en behoeft alleen maar gereinigd te worden.
Unieke nieuwe methode,
De Duitse overheid investeerde tussen 2011 en 2015 in een nieuwe verbeterde manier van roetfilter reiniging, dit omdat de bestaande methodes veelal geen goed resulaat gaven of het filterelement intern beschadigden.
Machinebouwer Mycon GmbH en de Universiteit van Paderborn presenteerden eind 2015 een nieuwe unieke methode van roetfilter reiniging die het filter weer fabrieksschoon kan reinigen zonder dat het filterkeramiek beschadigd raakt. Dit gebeurt grondig, milieuvriendelijk, duurzaam en kosten besparend. Deze methode zorgt er zelfs voor dat ook in de kern van het filterelement al het aanwezige as verwijderd wordt.
FilterMaster-DPF Nederland,
Is onderdeel van het internationale samenwerkingsverband wat voortvloeide uit de ontwikkeling, genaamd FilterMaster-DPF en is de reinigingslocatie voor Nederland en België.
Filtermaster-DPF Nederland is onderdeel van Enviro-Industrial Cleaning Services BV.
Reiniging,
Reiniging wetenschappelijk onderzocht, getest en bewezen door de Universiteit Paderborn.
Kostenbesparend de reiniging kost een fractie van een nieuw origineel roetfilter.
Tijdelijke aanbieding ter introductie in Nederland van 295,- voor 195,- euro all inn tot 30-6-2016.
Filterelement raakt niet beschadigd en kan eindeloos gereinigd worden.
Milieuvriendelijke reiniging van begin tot eind.
Reiniging zonder aan de behuizing te slijpen of te lassen.
U behoud uw eigen originele roetfilter.
Alleen originele roetfilters bevatten edelmetalen zoals platinum welke nodig zijn voor een goede werking.
Reinigingsrapport, voor en na reiniging.
Reinigingsmethode is uniek in de wereld.
Reiniging doormiddel van gepatenteerde chemical debonding techniek
Doorstromingsmeting voor en na reiniging d.m.v. geijkte verschildruksensoren.
Beste alternatief i.p.v. een nieuw origineel filter.
Geschikt voor de nieuwe aanstaande manier van roetmeting .
Verschil in reiniging,
Er zijn tal van manieren van reinigen, omdat het woord reinigen een heel ruim begrip is, is hier binnen ook een wereld van verschil in kwaliteit.
De Filtermaster-DPF methode onderscheidt zich van de bestaande methodes. Deze methode verwijderd namelijk zelfs in de kern van het roetfilter al het aanwezig as, en is wetenschappelijk getest en bewezen.
De bestaande methodes, zoals bv.;
Uitbranden in een oven (het filter wordt dan ca. 5 uur in een oven van 600 graden plus gelegd) heeft vooral nut voor het aanwezige roet, as kan namelijk niet 2 maal verbranden het roet wat niet oplost tijdens regeneren zal nu oplossen.
Afspuiten met perslucht of zgn. airnozzle techniek is ook niet voldoende werkzaam. De druk van de perslucht is binnen enkele cm in het honinggraat keramiek al verdwenen doordat de lucht zich verdeelt door het gehele filter en zodoende niet geschikt om voldoende te reinigen.
Ook het inspuiten van een chemische substantie via de druksensor in de uitlaat welke ervoor moet zorgen dat de regeneratietemperatuur flink wordt verhoogd, verwijderd het aanwezige roet maar niet het as en hierbij bestaat grote kans dat de microkanalen dicht smelten door de ongecontroleerde verbranding.
Rebuilding, dit doet vermoeden dat het roetfilter wordt opgebouwd met een nieuw element. Echter de fabrikant van roetfilters gaat natuurlijk geen losse elementen verkopen aan een handelaartje, maar verkoopt deze alleen compleet als uitlaatdeel aan de automobiel fabrikant of de onderdelen grossier.
Het produceren van de het filterelement (honinggraat keramiek met edelmetalen) gebeurt in een speciale oven met een speciale mal alleen de mal kost al enkele tienduizende euro's. In werkelijkheid wordt door de handelaar uw filter opengeslepen en een gereinigd filterelement van een voorganger er in gezet en dicht gelast, het filterelement van uw roetfilter wordt daarna ook gereinigd en gebruikt voor een volgende klant.
TUV (technische überwachungs verein),
Deze term wordt vaak gebruikt, maar zegt niets over de kwaliteit van de reiniging, de TUV is een Duitse vereniging die o.a. machines beoordeeld op veiligheid en werking. In uiterste gevallen is er door de TUV een doorstromingsmeting voor en na reiniging gedaan of de machine doet waar hij voor bedoeld is. Er zijn hierbij geen wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar de kwaliteit van reiniging.
Garantie,
Een roetfilter vangt roet op, zodra deze een bepaald punt van belading heeft bereikt, start het regeneratie traject. Er wordt dan diesel in het filter gespoten en het aanwezige roet wordt verbrand tot as. Op een gegeven moment zit het filter vol met as en is deze verzadigd. dit gebeurd afhankelijk van uitstoot van de motor eens in de 100.000 tot 200.000km.
Mocht het roetfilter binnen een veel kortere afstand "vol" zijn dan is dit niet met as maar met roet. Mocht dit het geval zijn dan kan in de meeste gevallen uw garage met behulp van diagnoseapparatuur een noodregeneratie starten en is het fitler weer vrij maken, dit bespaard u dan in en uitbouw werk van het filter.
Mocht dit echter niet lukken dan reinigen wij binnen één jaar het filter één maal kosteloos. Wel moet u dan uitzoeken waarom uw motor een te hoge uitstoot heeft waardoor het roetfilter weer snel vol raakt.
Aanleveren,
U kunt het filter laten demonteren door uw garage en deze naar ons toezenden. Het filter gaat in de regel de dag na aankomst weer retour.
U kunt zelf de verzending regelen, maar wij kunnen dit ook graag voor u regelen. Wij laten het filter per expres ophalen en ook weer per expres bezorgen door UPS. Dit kan eventueel ook direkt van en naar uw eigen garagebedrijf. De totale verzendkosten bedragen € 35.
Contact,
FilterMaster-DPF Nederland
Industriestraat 16
7041 GD 's-Heerenberg
tel. 0314 - 82 03 73
www.filtermaster-dpf.nl
Het roetfilter van een dieselmotor is een noodzakelijke toevoeging aan het uitlaatsysteem om de uitstoot milieuvriendelijk te behouden. Echter originele roetfilters zijn zeer kostbaar vanwege hun edelmetalen die nodig zijn voor een goede en langdurige werking. Het filter raakt na verloop van tijd door een hoeveelheid verreden kilometers verstopt met as en andere vervuilingen. Het filterelement is dan nog lang niet versleten en behoeft alleen maar gereinigd te worden.
Unieke nieuwe methode,
De Duitse overheid investeerde tussen 2011 en 2015 in een nieuwe verbeterde manier van roetfilter reiniging, dit omdat de bestaande methodes veelal geen goed resulaat gaven of het filterelement intern beschadigden.
Machinebouwer Mycon GmbH en de Universiteit van Paderborn presenteerden eind 2015 een nieuwe unieke methode van roetfilter reiniging die het filter weer fabrieksschoon kan reinigen zonder dat het filterkeramiek beschadigd raakt. Dit gebeurt grondig, milieuvriendelijk, duurzaam en kosten besparend. Deze methode zorgt er zelfs voor dat ook in de kern van het filterelement al het aanwezige as verwijderd wordt.
FilterMaster-DPF Nederland,
Is onderdeel van het internationale samenwerkingsverband wat voortvloeide uit de ontwikkeling, genaamd FilterMaster-DPF en is de reinigingslocatie voor Nederland en België.
Filtermaster-DPF Nederland is onderdeel van Enviro-Industrial Cleaning Services BV.
Reiniging,
Verschil in reiniging,
Er zijn tal van manieren van reinigen, omdat het woord reinigen een heel ruim begrip is, is hier binnen ook een wereld van verschil in kwaliteit.
De Filtermaster-DPF methode onderscheidt zich van de bestaande methodes. Deze methode verwijderd namelijk zelfs in de kern van het roetfilter al het aanwezig as, en is wetenschappelijk getest en bewezen.
De bestaande methodes, zoals bv.;
Uitbranden in een oven (het filter wordt dan ca. 5 uur in een oven van 600 graden plus gelegd) heeft vooral nut voor het aanwezige roet, as kan namelijk niet 2 maal verbranden het roet wat niet oplost tijdens regeneren zal nu oplossen.
Afspuiten met perslucht of zgn. airnozzle techniek is ook niet voldoende werkzaam. De druk van de perslucht is binnen enkele cm in het honinggraat keramiek al verdwenen doordat de lucht zich verdeelt door het gehele filter en zodoende niet geschikt om voldoende te reinigen.
Ook het inspuiten van een chemische substantie via de druksensor in de uitlaat welke ervoor moet zorgen dat de regeneratietemperatuur flink wordt verhoogd, verwijderd het aanwezige roet maar niet het as en hierbij bestaat grote kans dat de microkanalen dicht smelten door de ongecontroleerde verbranding.
Rebuilding, dit doet vermoeden dat het roetfilter wordt opgebouwd met een nieuw element. Echter de fabrikant van roetfilters gaat natuurlijk geen losse elementen verkopen aan een handelaartje, maar verkoopt deze alleen compleet als uitlaatdeel aan de automobiel fabrikant of de onderdelen grossier.
Het produceren van de het filterelement (honinggraat keramiek met edelmetalen) gebeurt in een speciale oven met een speciale mal alleen de mal kost al enkele tienduizende euro's. In werkelijkheid wordt door de handelaar uw filter opengeslepen en een gereinigd filterelement van een voorganger er in gezet en dicht gelast, het filterelement van uw roetfilter wordt daarna ook gereinigd en gebruikt voor een volgende klant.
TUV (technische überwachungs verein),
Deze term wordt vaak gebruikt, maar zegt niets over de kwaliteit van de reiniging, de TUV is een Duitse vereniging die o.a. machines beoordeeld op veiligheid en werking. In uiterste gevallen is er door de TUV een doorstromingsmeting voor en na reiniging gedaan of de machine doet waar hij voor bedoeld is. Er zijn hierbij geen wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar de kwaliteit van reiniging.
Garantie,
Een roetfilter vangt roet op, zodra deze een bepaald punt van belading heeft bereikt, start het regeneratie traject. Er wordt dan diesel in het filter gespoten en het aanwezige roet wordt verbrand tot as. Op een gegeven moment zit het filter vol met as en is deze verzadigd. dit gebeurd afhankelijk van uitstoot van de motor eens in de 100.000 tot 200.000km.
Mocht het roetfilter binnen een veel kortere afstand "vol" zijn dan is dit niet met as maar met roet. Mocht dit het geval zijn dan kan in de meeste gevallen uw garage met behulp van diagnoseapparatuur een noodregeneratie starten en is het fitler weer vrij maken, dit bespaard u dan in en uitbouw werk van het filter.
Mocht dit echter niet lukken dan reinigen wij binnen één jaar het filter één maal kosteloos. Wel moet u dan uitzoeken waarom uw motor een te hoge uitstoot heeft waardoor het roetfilter weer snel vol raakt.
Aanleveren,
U kunt het filter laten demonteren door uw garage en deze naar ons toezenden. Het filter gaat in de regel de dag na aankomst weer retour.
U kunt zelf de verzending regelen, maar wij kunnen dit ook graag voor u regelen. Wij laten het filter per expres ophalen en ook weer per expres bezorgen door UPS. Dit kan eventueel ook direkt van en naar uw eigen garagebedrijf. De totale verzendkosten bedragen € 35.
Contact,
FilterMaster-DPF Nederland
Industriestraat 16
7041 GD 's-Heerenberg
tel. 0314 - 82 03 73
www.filtermaster-dpf.nl