ID: 90228
Advertentie ID: #90228 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Vacature Telecomadviseur (12-32 uur) Rotterdam
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Als Telecomadviseur benader je bestaande en potentiële klanten proactief voor een verlenging van hun telefoonabonnement.
Wat je op verjaardagen vertelt dat je doet
"Ik trek op tijd aan de bel bij onze klanten."
Wat je écht doet
Hoe je dat aanpakt
Team
Als Telecomadviseur werk je in een team van ongeveer 40 collega’s, een teamleider, een salescoach en een manager. Met dit team lever je een cruciale bijdrage aan de ambitie van Coolblue om de grootste telecomaanbieder van Nederland te worden.
Wat we dit kwartaal hebben aangepakt
Hoe je dag eruit kan zien
Met een dampende mok koffie in de hand open je je inbox voor de laatste updates van je manager. Wat zijn de beste deals van dit moment? Gaaf, je mag onze Vodafone-klanten een leuk cadeautje aanbieden als ze via Coolblue verlengen. Je start met het opbellen van de eerste klant in je lijst. Die is blij dat je belt. Hij had namelijk al een tijdje de nieuwe Samsung Galaxy S7 op het oog. Je brengt dus goed nieuws: hij mag verlengen! Door de juiste vragen te stellen achterhaal je of de internet- en belbundel van de klant nog steeds toereikend is. Dat blijkt het geval. Nu alleen nog controleren of de persoonsgegevens actueel zijn, en je eerste score van de dag is binnen. Wat geeft dat een kick!
Je volgende gesprek is lastiger. Het gaat om een terugbelafspraak met de klant die je gisteren uitgebreid hebt gesproken. De jongedame had nog geen moment nagedacht over een nieuw toestel. Omdat je een absolute smartphone-nerd bent, kon je haar hier goed in adviseren en heb je haar wat bedenktijd gegeven. Je kijkt naar het scorebord: als je deze klant blij weet te maken, verbreek je je persoonlijke weekrecord. Met een gezonde dosis spanning reik je naar je telefoon. Is het jouw dag vandaag?
Wij vragen
Wat je op verjaardagen vertelt dat je doet
"Ik trek op tijd aan de bel bij onze klanten."
Wat je écht doet
- Je belt klanten op van wie het abonnement binnenkort afloopt, achterhaalt hun huidige wensen en biedt hen een verlenging of nieuw contract aan.
- Je geeft op basis van je telecom-expertise advies over welk abonnement en toestel het best bij je klant past.
- Je verbetert je prestaties continu door kritisch je eigen gesprekken te evalueren, samen met je salescoach.
- Je draagt verbeteringen aan voor de website en de procedures op de afdeling.
Hoe je dat aanpakt
- Je hebt een drang om te scoren en bezit feilloze commerciële en communicatieve vaardigheden om dit te bereiken.
- Je ontwikkelt je vakkennis door je continu te verdiepen in sales, smartphones en de telecommarkt.
- Je zet klanttevredenheid op 1 en aan je gesprekken is dat steevast te horen.
- Je analyseert je gesprekken in 1-op-1-meetings met je salescoach en werkt samen aan je verbeterpunten.
Team
Als Telecomadviseur werk je in een team van ongeveer 40 collega’s, een teamleider, een salescoach en een manager. Met dit team lever je een cruciale bijdrage aan de ambitie van Coolblue om de grootste telecomaanbieder van Nederland te worden.
Wat we dit kwartaal hebben aangepakt
- Retentie. Het proactief benaderen van onze klanten om ze een scherpe verlengingsaanbieding te doen is nu een vast onderdeel van de afdeling geworden.
- Verlengingschecker. Met deze tool op onze website kan iedereen controleren of en wanneer zijn telefoonabonnement verlengbaar is, en bovendien aangeven gebeld te willen worden voor telecomadvies.
- Slimmere rapportage. We kunnen nu dagelijks inzien welke klanten verlengbaar zijn geworden en welk abonnement zij hadden. Hiermee kunnen we voor elke klant op het juiste moment de best passende aanbieding selecteren.
- Meer providers. Met de laatste toevoegingen zijn we nu een van de meest complete telecomaanbieders.
Hoe je dag eruit kan zien
Met een dampende mok koffie in de hand open je je inbox voor de laatste updates van je manager. Wat zijn de beste deals van dit moment? Gaaf, je mag onze Vodafone-klanten een leuk cadeautje aanbieden als ze via Coolblue verlengen. Je start met het opbellen van de eerste klant in je lijst. Die is blij dat je belt. Hij had namelijk al een tijdje de nieuwe Samsung Galaxy S7 op het oog. Je brengt dus goed nieuws: hij mag verlengen! Door de juiste vragen te stellen achterhaal je of de internet- en belbundel van de klant nog steeds toereikend is. Dat blijkt het geval. Nu alleen nog controleren of de persoonsgegevens actueel zijn, en je eerste score van de dag is binnen. Wat geeft dat een kick!
Je volgende gesprek is lastiger. Het gaat om een terugbelafspraak met de klant die je gisteren uitgebreid hebt gesproken. De jongedame had nog geen moment nagedacht over een nieuw toestel. Omdat je een absolute smartphone-nerd bent, kon je haar hier goed in adviseren en heb je haar wat bedenktijd gegeven. Je kijkt naar het scorebord: als je deze klant blij weet te maken, verbreek je je persoonlijke weekrecord. Met een gezonde dosis spanning reik je naar je telefoon. Is het jouw dag vandaag?
Wij vragen
- Minimaal hbo-werk- en denkniveau.
- Scoringsdrift.
- Feilloze verbale en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
- Affiniteit met telecomabonnementen en smartphones.
- Een beschikbaarheid van minimaal drie avonden per week. De afdeli...
Bekijk de vacature, klik op de onderstaande link: