ID: 114501
Omschrijving
Deze robuuste tweemaster is een prachtig klassiek stalen schip gebouwd voor de Zee. Het is geschikt voor bewoning en een reis rond de Wereld.
Kenmerken robuuste tweemaster de “Lijntje”- Type: S-spant zelfbouw
Custom build, ontworpen door gerenommeerd scheepstekenaar Kees de Kluiver
Bouwjaar: 1979
Ligplaats: Dordrecht - Nederland
Lengte: 10.96 meter, lengte inclusief de Boegspriet is 12,20 meter
Doorvaarhoogte: 14.20 meter
Masten: 2 aluminium masten goudkleurig, van der Neut Alphen a/d Rijn
Masthoogte: 12.20 m vanaf het dek gemeten
Verstaging: Hasselforce RVS bestaging met Hasselforce RVS stagenspanners, Klouwer & Bond Volendam
Breedte: 3.70 m
Diepgang: 1.96 m
Rompmateriaal: Staal, bronzen patrijspoorten en lichtranden met gehard glas
Waterverplaatsing: 13 ton
Max zeilsnelheid: 16 km per uur
Ballast: 3 ton lood
Kielsoort: Vleugelkiel
Slaapplaatsen: 4 vaste slaapplaatsen
Stahoogte: 2 meter
Motor: merk SABB 30 Pk 2 cilinder dieselmotor met elektrische start, vetgesmeerde schroefas en verstelbare schroef vooruit/achteruit. Verbruik liters/uur: 3
Koeling: Kielkoeling door middel van koelvloeistof
Draaiuren: 900
Rompsnelheid: 14 km per uur
Maximum snelheid: De maximum snelheid is 14 km, bij 1900 omwentelingen
Tank: Brandstoftank 300 Liter + Dagtank van 50 Liter met overhevelsysteem
Schroef: Verstelbare schroef
Bedieningspaneel: SABB met elektrische start
Alles op het schip is ontworpen voor degelijkheid en praktisch gebruikers. Het wordt daarom weleens het \"No Nonsens Schip\" genoemd.
De eigenaar heeft jaren lang gezocht naar de beste combinatie van snelheid, kracht en schoonheid voor een Zeilschip.
En heeft dit uiteindelijk in samenwerking met gerenommeerd scheepstekenaar Kees de Kluiver gerealiseerd.
Hij heeft samen met zijn broer, beide van huis uit smid/ijzerwerker/lasser, twee exemplaren van het ontwerp gebouwd.
De naam van het schip \"Lijntje\" is de naam van de echtgenote van Scheepsontwerper De Kluiver en refereert aan de mooie lijn van het schip.
Het schip is ontworpen voor veiligheid, degelijkheid, duurzaamheid en gebruikers gemak, kortom een schip om voluit mee te varen. Alle benodigde voorzieningen zijn aanwezig en verder geen overbodige ballast.
Tijdens de bouw was alleen het beste materiaal goed genoeg zoals het massieve Teakhout, de Roestvrijstalen onderdelen en de originele SABB Dieselmotor.
Kenmerken robuuste tweemaster de “Lijntje”- Type: S-spant zelfbouw
Custom build, ontworpen door gerenommeerd scheepstekenaar Kees de Kluiver
Bouwjaar: 1979
Ligplaats: Dordrecht - Nederland
Lengte: 10.96 meter, lengte inclusief de Boegspriet is 12,20 meter
Doorvaarhoogte: 14.20 meter
Masten: 2 aluminium masten goudkleurig, van der Neut Alphen a/d Rijn
Masthoogte: 12.20 m vanaf het dek gemeten
Verstaging: Hasselforce RVS bestaging met Hasselforce RVS stagenspanners, Klouwer & Bond Volendam
Breedte: 3.70 m
Diepgang: 1.96 m
Rompmateriaal: Staal, bronzen patrijspoorten en lichtranden met gehard glas
Waterverplaatsing: 13 ton
Max zeilsnelheid: 16 km per uur
Ballast: 3 ton lood
Kielsoort: Vleugelkiel
Slaapplaatsen: 4 vaste slaapplaatsen
Stahoogte: 2 meter
Motor: merk SABB 30 Pk 2 cilinder dieselmotor met elektrische start, vetgesmeerde schroefas en verstelbare schroef vooruit/achteruit. Verbruik liters/uur: 3
Koeling: Kielkoeling door middel van koelvloeistof
Draaiuren: 900
Rompsnelheid: 14 km per uur
Maximum snelheid: De maximum snelheid is 14 km, bij 1900 omwentelingen
Tank: Brandstoftank 300 Liter + Dagtank van 50 Liter met overhevelsysteem
Schroef: Verstelbare schroef
Bedieningspaneel: SABB met elektrische start
Alles op het schip is ontworpen voor degelijkheid en praktisch gebruikers. Het wordt daarom weleens het \"No Nonsens Schip\" genoemd.
De eigenaar heeft jaren lang gezocht naar de beste combinatie van snelheid, kracht en schoonheid voor een Zeilschip.
En heeft dit uiteindelijk in samenwerking met gerenommeerd scheepstekenaar Kees de Kluiver gerealiseerd.
Hij heeft samen met zijn broer, beide van huis uit smid/ijzerwerker/lasser, twee exemplaren van het ontwerp gebouwd.
De naam van het schip \"Lijntje\" is de naam van de echtgenote van Scheepsontwerper De Kluiver en refereert aan de mooie lijn van het schip.
Het schip is ontworpen voor veiligheid, degelijkheid, duurzaamheid en gebruikers gemak, kortom een schip om voluit mee te varen. Alle benodigde voorzieningen zijn aanwezig en verder geen overbodige ballast.
Tijdens de bouw was alleen het beste materiaal goed genoeg zoals het massieve Teakhout, de Roestvrijstalen onderdelen en de originele SABB Dieselmotor.